دلیل اهمیت سئو سایت چیست؟
اس ای او SEO مشتق شده از Search Engine Optimization است که به معنای بهینهسازی سایت برای موتور های جستجو است.اگر بخواهیم به زبان عامیانه تعریف کنیم سئو سایت یعنی مجموعه فرآیند های که انجام میدهید تا وب سایت شما در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب نماید.در واقع قرار گرفتن در رتبههای بالا نتایج موتور های جستجو باعث میشود سایت شما از شد آمدی رایگان و ارگانیک برخوردار شده و با توجه به این که بازدیدکننده از طریق جستجوی کلمات کلیدی هدف سایت شما وارد سایت شما میشوند امکان جذب و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری بالا است.
یک نکته کوچک درباره تلفظ سئو
در زبان انگلیسی مخفف کلمات را تماماً به صورت تکتک تلفظ میکنند و هیچ انگلیسیزبانی seo را سئو تلفظ نخواهد کرد بلکه به صورت تکتک S E O یا اس ای او تلفظ خواهد کرد.اگر باور ندارید در translate گوگل عبارت What is SEO سرچ کنید و روی علامت بلندگو کنید تا تلفظ صحیح را بشنوید.ما هم به ناچار این تلفظ غلط را هر روز تکرار میکنیم.
چرا سئو برای وبمستر ها مهم است؟
میلیونها کاربر اینترنتی از طریق موتور های جستجو برای رفع نیاز های خود استفاده میکنند از این رو در صدر نتایج موتور های جستجو قرار گرفتن بازار تبلیغاتی رایگان بزرگی در اختیار مدیران وب سایت ها قرار میدهد که باعث رشد و رسیدن به اهداف کسب کارشان میشود،زیرا کلمات جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارند، تجربه نشان داده است که جذب بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل میتواند موفقیت هر شرکتی را تضمین کند. بازدید به دست آمده از روش سئو بر هر نوع تبلیغ برتری داشته و هزینه کمتری را نیز به شما تحمیل خواهد کرد.
چگونه رتبه بالاتری در نتایج جستجو داشته باشیم؟
گوگل بیش از 210 فاکتور را برای تعیین رتبهبندی در نظر میگیرد. این فاکتورها به دو بخش کلی سئو داخلی (On-Page SEO) و سئو خارج از سایت (Off-Page SEO) تقسیم میشوند:
سئو داخلی (On-Page SEO)
یکی از بخش های پایهای و ضروری است که به بهینهسازی داخلی سایت اشاره دارد،که شامل مجموعه فاکتور های میباشد که مستقیماً از داخل وب سایت قابلکنترل است،و سایت را برای کاربران و موتور های جستجو استاندارد میسازد.عناصر مهم این بخش به صورت خلاصه شامل موارد زیر میشود:
- انتخاب عنوانها و زیر عنوان های مناسب
- متا تگها
- محتوای بهینه و ساختارمند
- URLهای استاندارد
- ساختار HTML استاندارد
- استفاده از attribute های مناسب در تگ های HTML
- ارتباط لینکی صفحات داخلی
- ایجاد دسترسی آسان به تمام بخش های وب سایت
- سرعت لود مناسب صفحات
- طراحی واکنش گرا (Responsive)
- و …
سئو خارجی (Off-Page SEO)
سئو خارج سایت مجموعه فرآیند های است که کاملاً خارج از سایت انجام میگیرد تا گوگل به سایت و محتوای شما اعتماد کرده و در نتایج امتیاز بیشتری بدهد که مهترین آنها عبارتاند از :
- لینک بیلدینگ(Link Building)
- فعالیت در شبکههای اجتماعی (Social Media)
- فعالیت در شبکههای اشتراکگذاری بوکمارک (Social bookmarking)
1+2 تکنیک سئو
روش های بهینهسازی سایت به دو بخش کلی تقسیم میشوند:
بهینهسازی کلاه سفید (White Hat SEO): شامل روش های است که موتورهای جستجو به عنوان بخشی از یک طراحی خوب و مفید برای کاربران تلقی میکنند.
بهینهسازی کلاه سیاه (Black Hat SEO): شامل روشهای است که موتورهای جستجو آنها را تأیید نمیکنند و در تلاش برای به حداقل رساندن اثرات آنها هستند. این تکنیکها به عنوان اسپم هم شناخته میشوند.
همان طور که بیان کردیم روش کلاه سیاه روش قابلاطمینانی نیست و روش کلاه سفید بسیار زمان بر میباشد.اینجاست که با تلفیق دو روش بالا روش کلاه خاکستری مطرح میشود.
سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO): در ظاهر سئو کلاه سفید است ولی با استفاده از ضعف موتورهای جستجو اعتبار بخشی ظاهری کاملاً طبیعی دارد ولی در حقیقت خیلی هم طبیعی نیست. با اصول و قوانین گوگل مغایرت دارد اما به گونهای فعالیت میکنیم که منجر به جریمه شدن توسط گوگل نشود اما مهم این است که گوگل آن را طبیعی برداشت میکند.
پنج ابزار سئو
Google Analyticsanalytics : یک سرویس رایگانی است که توسط گوگل برای وبمستر ها ارائه شده است.از طریق گوگل آنالیتیکس میتوانید آمار بسیار دقیقی بازدیدکنندگان،درصد ورودی از طریق موتور های جستجو،نرخ خروج و ترافیک سایت و …. اگاه شوید.
Google Search Console:که میتوان به صورت مخفف (GSC) بیان کرد که شامل مجموعه ابزار های است که از سوی گوگل برای کمک به مدیران سایت ها ارائه شده است که مدیران سایت ها میتوانند وضعیت ایندکس ها صفحات،محتوای تکراری و …. را مشاهده و بررسی نمایند.
Google Keyword Planneradwords:ابزاری است که توسط گوگل برای کاوش و انتخاب کیورد های مناسب جهت پروسه سئو یا کمپین های تبلیغاتی ادوردز و مشاهده میزان جستجو کلمات مد نظر در بازه زمانی معین ارائه شده است.
Google Mobile-Friendly Testdevelopers: با استفاده از این ابزار میتوانید سایت خود را در از جهت رسپانسیو بودن در دستگاههای مختلف تست نماید.گوگل اخیراً اهمیت بسیار زیادی به سایت های واکنش گرا میدهد.
Google PageSpeed Insightspagespeed: سرعت بارگذاری سایت یکی از فاکتور های رتبهبندی سایت میباشد.با استفاده از این ابزار میتوانید سرعت بارگذاری سایت خود را تست نماید و همچنین از پیشنهادات این سایت جهت افزایش سرعت سایت خود بهرهمند شوید.
Comments
Post a Comment