روش های تبلیغاتی برای جذب مشتریان
درگذشته تبلیغات دلار در درجه اول در روزنامه، مجله، رادیو و تلویزیون انجام می شد. اما در طول چند سال گذشته، استراتژیهای تبلیغات و بازاریابی به طور چشمگیری تغییر کرده اند که شامل تاکتیک هایی هستند که یا کاملا دیجیتال و یا ترکیبی از تبلیغات دیجیتال و سنتی می باشند. اینترنت و پیشرفت در فن آوری باعث ایجاد این نوع تبلیغات شده است. گروه های موفق تبلیغات و بازاریابی نسبت به بازار هدف خود، منافع آنها و روش مورد علاقه ی آنها برای دریافت این تبلیغات، شناخت کامل دارند.
تبلیغات چاپی
این تبلیغات هنوز به طور کامل از رده خارج نشده اند اما در نوع ارائه و کاربرد تغییراتی را داشته اند. گرافیک ها و طراحی های استفاده شده در این تبلیغات می تواند باعث تحت تاثیر قرار دادن خواننده و ترغیب وی برای بهره گیری از این تبلیغات شود. اگر مخاطبان شما هنوز از نشریات چاپی استفاده می کنند، پس بهتر است از این نوع تبلیغات استفاده کنید. • روزنامه ها - ملی، محلی، اجتماعی، ضد فرهنگی، تجاری
• مجلات - ملی، محلی، تجاری، صنعتی، منافع خاص،
• کتابهای راهنما - صفحات زرد، صنعت، محلی
• ایمیل – نامه به طور مستقیم به مشتری فرستاده می شود.
• کارت های اتوبوس و تاکسی – تبلیغ به صورت متن ساده در عقب اتوبوس یا تاکسی قرار داده می شود.
• بیلبوردها - تبلیغات بزرگ - و "بله" این نوع تبلیغات هنوز هم می تواند موثر باشد.
تبلیغات آنلاین
بسیاری از نشریات در حال حاضر دارای نسخه های آنلاین می باشند و نسل جدیدی از تبلیغات را به بینندگان آنلاین خود ارائه می کنند. تبلیغات آنلاین، فرصت های متنوع تبلیغاتی و استراتژی های همراه آن را فراهم می کند که مبنای مناسبی برای تجزیه و تحلیل میزان اثربخشی گروه های تبلیغاتی محسوب می شود.
• روزنامه ها آنلاین - ملی، محلی، اجتماعی، ضد فرهنگی، تجاری
• مجلات - محلی، منطقه ای، ملی و بین المللی
• وبلاگهای قدرتمند- جذب مشتریان مورد نظر. تبلیغات در این وبلاگ ها می تواند شما را برای جذب مخاطبان مورد نظر خود کمک کند.
• گوگل – بهترین نمونه برای پرداخت آنلاین به ازای هر کلیک بر روی تبلیغات.
• آگهی های متنی – آگهی های نوشته شده در نزدیکی یک موضوع مرتبط
• تبلیغات بومی
• هدف یابی مجدد - تبلیغاتی که کاربرانی که قبلا از وب سایت شما بازدید کرده اند را مورد هدف قرار می دهد.
شبکه های اجتماعی
تبلیغات در شبکه های اجتماعی با سایر استراتژی های بازاریابی ادغام می شود و اغلب شامل کمپین ها و گروه های بازاریابی می شود. کمپینهای شبکه های اجتماعی درصورتی که به درستی ایجاد شوند، می تواند بسیار موثر واقع شوند. اما لازم است که پیش از آن مطالعات اولیه انجام شود.
• فیس بوک – ساید بار، پستهای منتشر شده و فیدهای تبلیغاتی، قرعه کشی ها، تبلیغات تلفن همراه
• توییتر - کمپین های تبلیغاتی
• لینکداین - کمپین های تبلیغاتی
• پینترست – پستهای منتشر شده
تلفن همراه
تبلیغات تلفن همراه معمولا با یک کمپین بازاریابی وسیع تر در ارتباط است. رشد تبلیغات تلفن همراه در حوزه ی کسب و کار و بازاریابی غیر قابل انکار است. • تبلیغات موبایل از طریق شبکه های اجتماعی
تلویزیون
تبلیغات تلویزیون همچنان تاثیر گذار و مورد استفاده است اما این نوع تبلیغات نیز به علت گرایش خریداران به سوی سرگرمی ها و اخبار های موجود در فضاهای مجازی، در حال تغییر است. • برنامه نویسی شبکه – شبکه تلویزیون ملی یا محلی
• برنامه نویسی شبکه های ماهواره ای و کابلی - تبلیغات ملی و یا محلی برای مخاطبان خاص بر اساس میزان تماشاگران برنامه ها
• برنامه نویسی محلی- این نوع تبلیغات با توجه به نوع برنامه تلویزیونی، می تواند موثر باشد.
• شبکه های تلویزیونی ایندی - شبکه های تلویزیونی محلی و کوچک که تبلیغات ارزانی را برای جذب مخاطبان خود ارائه می کنند.
• شبکه های بازپخش برنامه های تلویزیون – شبکه هایی که برنامه ها و فیلم های تلویزیونی قدیمی را نشان می دهند که مخاطبان آنها اغلب افراد مسن هستند.
• پخش عمومی – حمایت مالی برخی از شرکت ها از شبکه های تلویزیونی بیش از آنکه بعد تبلیغاتی داشته باشند به منظور بهبود روابط عمومی صورت می گیرند.
رادیو
تبلیغات رادیویی، یک فضای تبلیغاتی معتبر برای کسب و کار و مخاطبان خاص آنها است. بازار هدف خود را شناسایی کرده و شبکه ی رادیویی خود را انتخاب کنید و سپس متناسب با میزان مخاطبان خود، اقدام به برنامه نویسی کنید.
• برنامه نویسی همزمان - ملی یا محلی
• برنامه های خبری و گفتگو - ملی یا محلی
• موسیقی - انتخاب مخاطبان
• برنامه نویسی محلی
جامعه / جمع آوری کمک
تبلیغات حمایتی بدون سود که می تواند به صورت های مختلف انجام شود. این تبلیغات معمولاً در ابعاد بزرگتر، به منظور کمک های مالی انجام می شود. کمک های مالی می تواند به صورت جمع آوری پول، کالا یا ارائه خدمات باشد.
• حمایت های مالی
• آگهی بازرگانی
• پوسترها و میلرهای تبلیغاتی
فرصت های تبلیغاتی همیشه در حال تغییرو گسترش است. بازار هدف خود را به خوبی بشناسید. کمپین های تبلیغاتی خود را ایجاد کنید به نحوی که مخاطبان شما به راحتی بتوانند به محصولات و خدمات شما دسترسی داشته باشند.
در نهایت، یک کمپین تبلیغاتی خوب، یک مشتری را از یک کانال تبلیغاتی به کانال تبلیغاتی دیگر سوق می دهد و از این طریق شناخت نسبت به برند شما نیز افزایش می یابد. مشتریان را نسبت به کسب و کار خود آشنا کنید و از این طریق به فروش مجموعه خود کمک کنید.
امروزه تبلیغات بخش مهم و جدانشدنی کسب و کارهاست و کسب و کارها برای موفقیت در جذب مشتری و باقی ماندن در دنیای رقابت باید به سراغ تبلیغات بروند اما مسئله اینجاست که بهترین روش تبلیغات برای چذب مشتری و جذب افرادی که تبلیغ را مشاهده می کنند چیست؟ چه باید کرد تا افراد بیشتری مجذوب تبلیغات ما بشوند؟
در این مطلب چندین راهکار برای شما ارائه خواهم کرد که میتواند اثربخشی تبلیغات شما را افزایش دهد.
مخاطب هدف شما کیست؟
تبلیغی که قرار است برای همه ساخته شود، دیگر تبلیغ نیست. برای موفقیت در تبلیغات باید در ابتدای امر، مشخص کنید که برای چه جامعه هدفی میخواهید تبلیغات کنید، چه کسانی را میخواهید ترغیب کنید؟ ایا جامعه هدف شما خانم ها هستند یا آقایون؟ بچه ها هستند یا بزرگترها؟ دانش آموزها هستند یا کارمندها؟ و بسیاری سوال دیگر.
اگر بتوانید بخوبی جامعه هدفتان را مشخص کنید هم میتوانید پیام بهتری تهیه کنید وهم می توانید رسانه مناسبی را برای معرفی تبلیغات خودتان انتخاب کنید. رسانه ای که بیشترین اثربخشی را داشته باشد.
این مطلب را از دست ندهید: آشنایی با کمپین تبلیغاتی
- آنچه در متن تبلیغ استفاده میکنید مهم است!
شاید شما هم دیده باشید بیلبوردی را که بر روی آن پر است از نوشته و متن، گویی تبلیغ کننده تلاش کرده از تمام فضایی که در اختیار داشته استفاده کند.
این موضوع یکی از اشتباه های رایج مدیران است که میخواهند در تبلیغشان انواع پیام ها و ویژگی های محصول یا خدماتشان را معرفی کنند. تبلیغی می تواند حرفه ای و اثرگذار باشد که در آن صرفاً یک پیام تبلیغاتی دیده شود. آن پیام هم باید شامل یکی از مهمترین منافع مشتری یا لااقل مزیت های شما نسبت به رقبا باشد.
مراقب باشید در تبلیغهایتان مشتری را سردرگم نکنید.
- با طراح های حرفه ای همکاری کنید
بسیاری از مدیران بسراغ طراح هایی می روند که نمیتوانند در طرح های تبلیغاتی خودشان، پیام را بخوبی ممنتقل بکنند. اگر میخواهید چندین میلیون هزینه تبلیغات بیلبوردی بکنید، لازم است که چندصد هزارتومان هم هزینه طراحی تبلیغات کنید چرا که اگر کار صحیحی انجام ندهید، چندین میلیون هزینه اجاره بیلبورد یا هر رسانه تبلیغاتی دیگر را هم هدر داده اید.
- پیش آزمایی تبلیغات هم موثر است
می توانید پیش از اینکه تبلیغات خودتان را رسماً شروع کنید، طرحتان را به چندین نفر نشان دهید و از آنها فیدبک بگیرید. حتی برخی قبل از طراحی هم ایده تبلیغاتی خودشان و نوع اجرا را به مشورت میگذارند و از دیگران نظر میخواهند. یا این کار می توانید تبلیغات بهتری را ارائه کنید.
فروش تجهیزات پزشکی اینترنتی
ReplyDeleteتبلیغ رایگان در گوگل
اقامت بلغارستان ارزان
اقامت بلغارستان مهاجرت بلغارستان
خرید ضایعات پوسته کابل
فروش لوازم آرایشی اصل
نصب کولر گازی اسپیلت تهران